, , , ,

CASE in de spotlight: campagne Mijn Werkplek

DE KLANT: SCHÜCO NEDERLAND

We werken al een aantal jaren voor Schüco en hebben veel verschillende opdrachten voor ze uitgevoerd. Zoals:

  • Uitwerking positionering en missie/visie van Schüco Nederland
  • Customer journeyonderzoek onder architecten, ontwikkelaars en investeringsmaatschappijen
  • Contentstrategie voor de BU’s High End Residental-market (HER) en Residential Appartments-market. (RAP)
  • Contentconcepten en productie voor het HER-platform Droomwoningbouwen.nl
  • Restyling en productie van Schüco-magazine Footprint (editie Triodos Bank)
  • LinkedIn promotiecampagne Footprint/Triodos Bank
  • LinkedIn promotiecampagne Mijn Werkplek

UITGELICHT: CAMPAGNE MIJN WERKPLEK

Mijn Werkplek van Schüco is een digitale werkomgeving waar architecten de meest uiteenlopende informatie kunnen vinden voor het ontwerp van hun gevels. Denk aan bestekteksten, CAD-gegevens, BIM-objecten en catalogi. Ook kunnen ze er direct persoonlijk contact leggen.

DE OPDRACHT

Ontwikkel een campagne die architecten bekend maakt met de Schüco’s online werkomgeving Mijn Werkplek.
Doelstellingen: 150+ aanmeldingen en 150+ terugkerende gebruikers

ONZE AANPAK

Eerst moesten we uitleggen wat Mijn Werkplek precies is, om daarna te laten zien dat het ook echt een zinvolle tool is. Daarom hebben we de campagne in 2 concepten uitgewerkt.

Concept 1: De Toolbox
  • VORM: animatie-video (25 seconden)
  • CONTENTRICHTING: bewustwording en informeren
  • STORYLINE: uitleg (we maken je werk makkelijker)

We hebben Mijn Werkplek gevisualiseerd als een gereedschapskist (een toolbox), waaruit verschillende onderdelen komen en daarna een computerbeeldscherm in vliegen. Hiermee maken we duidelijk  dat je met Mijn Werkplek alle tools voor elk gevelontwerp 24/7 beschikbaar hebt.

Concept 2: Testimonials
  • VORM: 3x reportage-video (60 seconden)
  • CONTENTRICHTING: overtuigen
  • STORYLINE: betrouwbaar (deze top architectenbureau’s gebruiken het al, want het werkt)

We hebben drie architecten van gerenommeerde bureaus (MVSA, OZ en ZZDP) gescout die al met Mijn Werkplek werken. Aan hen de vraag of zij hun ervaringen wilden delen. Deze architecten spelen de hoofdrol in de video; zij nemen de kijker letterlijk mee door hun kantoor vertellen hoe ze Mijn Werkplek van Schüco gebruiken.

RESULTATEN

  • Aantal nieuwe aanmeldingen:
    Stijging van 200% per maand
    De campagne loopt nu drie maanden en de aanmeldingen blijven binnenkomen
  • Aantal terugkerende gebruikers:
    Stijging van 300% per maand
    Ver boven de doelstelling
  • Naast deze primaire doelstellingen leverde de campagne Schüco nog veel meer op. Zo hebben ze veel meer rechtstreeks contact met architecten, is het abonneebestand van hun nieuwsbrief sterk gestegen en zijn ze eerder op de hoogte van lopende projecten.

DE KLANT AAN HET WOORD:

“Ik werk heel prettig samen met ContentBeat. Ik kan ze op ieder moment van de dag bereiken, ze denken altijd met me mee en staan altijd voor me klaar. Ze zijn in staat om in een korte tijd een complex probleem en doelgroep goed te doorgronden en ze komen altijd met een doordachte en creatieve strategie op de proppen. Op basis daarvan maken ze slimme concepten en producties waarmee ik mijn KPI’s haal.”

Huib Kamps – Teamleader marketing & innovation Schüco Nederland

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *