ContentBeat is
ContentBeat =
Contentbeat is een full-service communicatiebureau, gespecialiseerd in het ontwikkelen van slimme content-marketingstrategieën. We werken customer-centric, vanuit customer journeys, altijd gericht op resultaat, op conversie met content.
Klantverdeling
Oprichter en werkwijze
In 2016 heb ik ContentBeat opgericht. Daarvoor was ik algemeen directeur van het content-marketingbureau HeadOffice. Ik ben ContentBeat gestart vanuit de ambitie om elke opdrachtgever te helpen om een autoriteit te zijn, door met de juiste boodschap, de juiste doelgroep te bereiken, en dat op het juiste moment, via de juiste kanalen. Daarvoor heb ik een methode ontwikkeld die bestaat uit een 7-stappen-aanpak:
- Analyse
(positionering, doelgroepen, gap-analyse, mediakanalen, content-analyse, opstellen van een content-mission-statement) - Ontwikkeling
(content-waardepropositie, content-pijlers, kanaal-ecosysteem) - Uitwerking
(volgens de fases van de storytelling formule) - Contact-strategie
(contactschema met CTA’s volgens het kanaal-ecosysteem) - Meetplan
- Content-kalender
- Productie-organisatie
(productiefases, overlegstructuur, functies en rapportagestructuur)
Naast het ontwikkelen van een content-marketingstrategie volgens deze stappen, kunnen we desgewenst ook de productie, publicatie en het meten van de content-campagnes verzorgen.
Ik werk of heb gewerkt voor:
Albert Heijn, Ahold, AKZO, Amvest, Arcadis, Audi, Batavia Stad, Canon, CBI, Carglass, Douglas,
DTZ Zadelhof, E.ON, Etos, Gall&Gall, Gem. Amsterdam, Heineken, IKEA, KLM, KVK, KIA, KNHB, Lexus,
Mercedes (8 landen), Monuta, NS consumenten en zakelijk, NS Internationaal en NS Stations, Peugeot, Pon,
Porsche, PostNL, Sawadee Reizen, Schüco Nederland, Schüco Global Services, St. Philadelphia, Sunweb, Tergooi Ziekenhuis, TNO, Toyota, Van Lanschot Bankiers.