Geen enkel merk of organisatie kan meer zonder een (online) content-strategie. Dat komt omdat bijna alle klantcontacten – ongeacht de branche – online, via content tot stand komen. Daarom wordt er iedere dag een stortvloed aan content over je doelgroep uitgestort. Als je daartussen nog wilt opvallen, dan heb je een plan, een strategie nodig.

Dat plan moet ervoor zorgen dat je content uniek, relevant en onderscheidend is voor je doelgroep. En ze moeten er door geboeid en geïnspireerd worden anders haken ze alsnog af.

Haal je niet meer alle doelen met je content en heb je om een plan nodig, of moet je bestaande plan worden aangescherpt, dan kunnen wij je helpen met de ontwikkeling van een uitgekiende content-strategie. Die strategie gaat direct resultaat opleveren en zal je leven een stuk gemakkelijk en overzichtelijker maken. Met onze bewezen methode kunnen we dit in korte tijd realiseren. Zo pakken we het aan:

De ContentBeat Methode

  1. De juiste boodschap
    Op basis van het vergelijk tussen wat je doelgroep boeit en de content die je merk/organisatie graag deelt (jullie ambities en doelen) ontwikkelen we een Content-Waardepropositie. Deze waardepropositie vormt jullie unieke content-positionering richting je doelgroep. We werken de waardepropositie uit in robuuste Content-Pijlers die het fundament vormen van al je content-producties.
  2. De juiste doelgroep
    We kruipen in de huid van je doelgroep en stellen een Empathy Map op van wat ze zien, horen, denken, voelen, zeggen en doen. Met die gegevens maken we een Persona Paspoort waarin alle doelgroep-kenmerken overzichtelijk samenkomen. Dit gebruiken we als input voor de juiste stijl, toon, vorm en onderwerpen zodat de content op alle onderdelen optimaal aansluit bij de belevingswereld van je doelgroep.
  3. Het Juiste moment
    Met behulp van de content-waardepropositie en het persona paspoort ontwikkelen we Scenario’s voor de belangrijkste touchpoints in onze Storytelling Formule die wij speciaal hiervoor hebben ontwikkeld. Belangrijke touchpoints zijn: bewustwording, twijfel, vertrouwen, bevestiging en kennisdeling.
  4. Het Juiste medium
    Met de mediakanalen die jullie en je doelgroepen gebruiken, bouwen we een Kanaal Ecosysteem waarmee een optimale inzet van de kanalen wordt gewaarborgd en waarmee de onderlinge samenwerking tussen de kanalen wordt versterkt. Tot slot maken we een Contact-Strategie die alle fases van de customer journey en de content-scenario’s uit stap 3 van deze methode met elkaar verbindt waardoor de kans optimaal is dat je doelgroepen met je content in contact komt.

Als je de 4 stappen van onze methode hebt doorloopt dan heb je alle ingrediënten voorhanden om de juiste content te maken en daarmee de juiste doelgroep te bereiken en hen op het juiste moment via de juiste kanalen te helpen en te stimuleren om tot de gewenste acties over te gaan.

Naast het ontwikkelen van een content-strategie kunnen we je ook helpen met het implementeren van die strategie in je organisatie en desgewenst verzorgen we ook de content-producties voor je.

Interesse? Neem dan vrijblijvend contact op via 06-53306696 of stuur een bericht naar fred@contentbeat.nl.