Gemeente Amsterdam: JONG magazine
Publicatie: sinds 2017 / Klant: Gemeente Amsterdam / Onderdelen: concepten – productie
Publicatie: sinds 2017 / Klant: Gemeente Amsterdam / Onderdelen: concepten – productie
De gemeente Amsterdam zocht samen met 13 omliggende gemeenten een manier om jeugdhulpverleners mee te nemen in alle veranderingen die de Transformatie van bestuurlijk en financiële verantwoordelijkheden in de Jeugdhulp met zich meebrengt.
Het primaire doel was dat hulpverleners worden gemotiveerd en gestimuleerd om volgens de afspraken en regels van Transformatie te gaan werken.
We zijn begonnen met het net op te halen bij de jeugdhulpverleners in het veld. Op basis van hun wensen en behoeften rondom het transformatieproces en die van de gemeenten hebben we een bladformule ontwikkeld met drie sterke contentpijlers: kennisdeling, verbinding en inspiratie. Die pijlers hebben we vertaald naar een kleurrijke, optimistische vormgeving en een positief kritische redactionele toon.
is het rapportcijfer van lezers
Het geheim van het succes van JONG is samenwerking. Door gedegen projectmanagement en een redactieraad die bestaat uit vertegenwoordigers van verschillende instellingen en gemeenten weten we precies wat er speelt. En natuurlijk de vraag die wij ons bij ieder stukje content stellen: wat heeft de doelgroep hieraan?
WAARDERING JONG magazine
– Rapportcijfer: 8
– Grootste verdienste van JONG: Kennismaken met en leren van andere hulpverleners
– Gemiddelde leestijd: van 18 minuten (36 pagina’s op A5 formaat)
– 85% verkiest print boven een digitale uitgave
edities per jaar
Maarten den Dulk (Strategisch communicatie-adviseur – Gemeente Amsterdam)
“Contentbeat is uiterst resultaatgericht bureau, creatief in de vorm, met goed gevoel voor de doelgroep en uitstekende teksten. Daarnaast biedt de kennis van database- en marketingcommunicatie extra meerwaarde”.
Owned media: JONG magazine en webste
Social: Facebook