contentbeat.nl
  • Home
  • Testimonials
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Menu Menu

    Schüco Appartementen: Content-MarketingStrategie

    Publicatie: 2019 / Klant: Schüco / Onderdelen: strategie

    Wat de klant nodig heeft

    Het Duitse Schüco is wereldleider met z’n aluminium raamkozijnen en deurprofielen. Schüco Nederland wilde voor de divisie Residential Appartments een ContentMarketingStrategie waarmee zij met content in alle relevante kanalen op de verschillende touchpoints in de customer journey bij ontwikkelaars in beeld kunnen komen, waarde kunnen toevoegen en eerder in het beslissingsproces aan tafel kunnen komen.

    Onze aanpak

    Om een gedegen strategie voor Schüco Appartments te kunnen ontwikkelen, hebben we interviews gehouden met ontwikkelaars, enkele architecten en het Schüco-team. Met onze unieke speedbrain-methode kon iedereen aangeven wat ze in welke situatie aan content wilden ontvangen. Met die input hebben we content-scenario’s ontwikkeld voor elke fase van het beslissingsproces.

    8

    kwalitatieve interviews

    Meer over dit project

    Bij elke strategie die wij maken, brengen we de pains & gains van de doelgroep in kaart en controleren we of we ze hebben getackeld met onze strategie. Verder hebben we voor Schüco ook een kanaal-ecosysteem ontwikkeld waarmee duidelijk wordt met welke mediakanalen de doelgroep kan worden bereikt.

    7

    Pains & Gains

    Mediakanalen

    Owned:,  nieuwsbrieven, whitepapers, Schüco website

    Social: LinkedIn

    Paid: Google

    Op zoek naar een strategie
    of slimme content-oplossingen?

    Neem contact op en laat je verrassen.

    Klik hier

    Op zoek naar content-nieuws
    en inspirerende cases?

    Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief.

    Klik hier
    © Copyright - contentbeat.nl - Enfold WordPress Theme by Kriesi
      NS Deur tot Deur: Content-MarketingStrategieNS Internationaal: Content-MarketingStrategie
      Scroll naar bovenzijde
      Cleantalk Pixel