NS Tijd voor lezen: Content-MarketingStrategie
Publicatie: februari 2019 / Klant: NS / Onderdelen: strategie
Wat de klant nodig had
Omdat NS vindt dat er een ‘natural fit’ is tussen lezen en reizen met de trein, is NS al jaren sponsor van de Publieksprijs voor het Nederlandse boek. Door de promotie van het boek wil NS de doelgroep erop wijzen dat iedereen die graag wil lezen onderweg, dat heel goed in de trein kan doen. Aan ons werd de vraag gesteld om een overkoepelende ContentMarketingStrategie samen te stellen voor alle kanalen voor het thema Tijd voor lezen.
Onze aanpak
De overkoepelende ContentMarketingStrategie die we al hadden gemaakt voor NS Sociaal-Reacreatief, voorzag ons al van goed uitgewerkte persona, ondersteunende persona’s en contentpijlers. Op basis daarvan hebben we voor iedere fase van de customer journey een content-scenario uitgewerkt, van latent idee tot regelmatig reizen en lezen in de trein. Voor ieder scenario konden we vervolgens verschillende content-concepten uitwerken. Om regelmatig met de doelgroep in contact te komen, hebben we een contentkalender voor het hele jaar rond ontwikkeld, rekening houdend met alle relevante boeken-events.