Schüco-magazine Footprint
Publicatie: 2021 / Klant: Schüco Nederland / Onderdelen: productie
Wat de klant nodig had
Tekstredactie, eindredactie en vormgeving voor Footprint, het magazine van Schüco over grote bouwprojecten. Het thema van dit nummer: de nieuwbouw voor Triodos Bank. Doelgroep: gevelbouwers, projectontwikkelaars, aannemers, architecten en andere stakeholders.
Onze aanpak
Met de diverse doelgroepen in ons achterhoofd hebben we de teksten voor Footprint magazine herschreven. De tekstopbouw is volledig aangepast, wollig taalgebruik hebben we vervangen door spreektaal en daarna kwam de eindredactie. De vormgeving van het 20-pagina’s tellende magazine had al een stramien, maar dat was aan vernieuwing en aanscherping toe. Ten eerste hebben we de cover volledig gereviseerd, naar een meer magazine-achtige look & feel. Daarnaast hebben we het bladritme onder handen genomen, alsook de tekst/beeld-verhouding per pagina. Ook deden we beeldredactie en tenslotte technische eindredactie.