KVK: videoserie Handelsgeest
Publicatie: sinds juni 2019 / Klant: KVK. / Onderdelen: concepten – productie
Publicatie: sinds juni 2019 / Klant: KVK. / Onderdelen: concepten – productie
Bekende ondernemers komen veel in de media en vaak lijken de interviews die zij geven allemaal op elkaar. Aan ons de vraag om een concept te ontwikkelen waarmee de doelgroep van KVK (ondernemers) bekende ondernemers op een onderscheidende en andere manier leren kennen.
Om het patroon van steeds hetzelfde verhaal te doorbreken, hebben we de setting veranderd en een nieuw videoconcept ontwikkeld en geproduceerd. We hebben topondernemers op een kruk gezet, met een iPad in de hand. Op de iPad stond een aantal typisch Hollandse spreekwoorden en gezegden. De ondernemers werd gevraag een reactie te geven en verder te scrollen. Zo konden ze voor de camera al swipend hun eigen interview bepalen. Het resultaat was een uniek opname die een hele andere kant van deze topondernemers liet zien.
spreekwoorden & gezegden
Een deel van het succes van dit concept was dat de topondernemers er lol aan beleefden. Dat leverde een ontspannen en spontane video op met content die nog niemand ooit van hen had gekregen. Zo heeft KVK voor hun doelgroep een aantal unieke video’s van topondernemers gekregen.
minuten unieke beelden
Owned media: website KVK.nl en nieuwsbrieven
Socials: LindedIn en Facebook en de socials van de geïnterviewden die hun video allemaal op hun sociale deelden.
Rik Nizet (Hoofdredacteur KVK.nl)
“ContentBeat levert niet alleen waardevolle ondernemerscontent, maar is daarnaast ook een uitermate prettige sparringpartner die meedenkt en naadloos meebeweegt in de nieuwe contentstrategie van de KVK.”