Schüco High End Residential: Content-MarketingStrategie
Publicatie: 2018 / Klant: Schüco High End Residential / Onderdelen: strategie
Wat de klant nodig had
Schüco is sinds jaar en dag actief in de zakelijke markt van de appartementen- en utiliteitsbouw. Nu wilden ze de stap maken naar de consumentenmarkt en dan vooral de High End Residential-zelfbouwmarkt. Om consumenten met zelfbouw-plannen te bereiken, werd de website Droomwoningbouwen.nl in het leven geroepen, maar het was voor Schüco lastig om de juiste richting, toon, beeld en vorm van de content voor deze doelgroep te ontwikkelen. Kortom, ze misten een ContentMarketingStrategie.
Onze aanpak
De markt van zelfbouw is complex, met veel stakeholders. Goed inzicht in de DMU is dan ook noodzakelijk. Vanuit de DMU hebben we de doelgroep geformuleerd, uitgebreid uitgewerkt in een persona. Door interviews en workshops met zowel architecten als Schüco-medewerkers hebben we het beeld van de doelgroep verder aangescherpt en konden we contentpijlers, content-thema’s en content-scenario’s ontwikkelen voor de verschillende beslissingsfases in de customer journey.