NS Zakelijk: Content-MarketingStrategie
Publicatie: 2018 / Klant: NS Zakelijk / Onderdelen: concepten & productie
Wat de klant nodig had
Een overkoepelende ContentMarketingStrategie voor alle kanalen, die richting en structuur geeft aan content-producties gericht op ZZP’ers, het MKB en de Groot Zakelijk Markt, waarbij de trein als alternatief vervoersmiddel wordt gepositioneerd in het mobiliteitsvraagstuk. Noch de trein, noch de auto zijn altijd het meest ideale vervoer; het gaat hierbij vooral om de mix.
Onze aanpak
De uitdaging hierbij was dat we ons niet zouden verliezen in allerlei doelgroepen en subdoelgroepen. Daarom zijn we met behulp van empathy mapping op zoek gegaan naar de overeenkomsten tussen de doelgroepen. Zo kwamen we uiteindelijk uit op twee persona’s: een voor ZZP’ers en een voor midden/groot zakelijk. Voor deze doelgroepen hebben we verschillende customer journey’s en besluitvormingsprocessen uitgewerkt, met bijbehorende content-pijlers en scenario’s voor de verschillende fases van de customer journey.