NS Deur tot deur: contact- en kanaalstrategie
Publicatie: 2020 / Klant: NS Consumenten / Onderdelen: strategie
Wat de klant nodig had
Een methode om bezoekers de salesfunnel in te begeleiden, kwalitatieve leads te genereren die bereid zijn om deur tot deur met de diensten van NS te reizen. De deur tot deur-diensten van NS omvatten naast de trein ook de OV-fiets, de ZoneTaxi, GreenWheels en het aanvullende OV.
Onze aanpak
ContentBeat heeft voor NS Deur tot deur de ContentMarketingStrategie en bijbehorende content-concepten ontwikkeld. Van daaruit konden we vervolgens de contactstrategie opstellen voor elk concept, compleet met alle calls to action (CTA’s) die nodig zijn om de doelgroep de funnel in te begeleiden. Daarnaast hebben wij een kanaalplan opgesteld, dat aangeeft via welke mediakanalen en met welke teaser-content het websitebezoek wordt gegenereerd. Zo wordt een contentstroom op gang gebracht die geheel volgens de lean werkmethode steeds verder kan worden verfijnd.