KVK: videoserie Handelsgeest

Publicatie: sinds juni 2019 / Klant: KVK. / Onderdelen: concepten – productie

Wat de klant nodig had

Bekende ondernemers komen veel in de media en vaak lijken de interviews die zij geven allemaal op elkaar. Aan ons de vraag om een concept te ontwikkelen waarmee de doelgroep van KVK (ondernemers) bekende ondernemers op een onderscheidende en andere manier leren kennen.

Onze aanpak

Om het patroon van steeds hetzelfde verhaal te doorbreken, hebben we de setting veranderd en een nieuw videoconcept ontwikkeld en geproduceerd. We hebben topondernemers op een kruk gezet, met een iPad in de hand. Op de iPad stond een aantal typisch Hollandse spreekwoorden en gezegden. De ondernemers werd gevraag een reactie te geven en verder te scrollen. Zo konden ze voor de camera al swipend hun eigen interview bepalen. Het resultaat was een uniek opname die een hele andere kant van deze topondernemers liet zien. 

Björn Kuipers van Jumbo en KNVB

Michiel Muller van PicNic

Juul Manders van BALR. 433 en Wannahaves

Klant aan het woord

Rik Nizet (Hoofdredacteur KVK.nl)

“ContentBeat levert niet alleen waardevolle ondernemerscontent, maar is daarnaast ook een uitermate prettige sparringpartner die meedenkt en naadloos meebeweegt in de nieuwe contentstrategie van de KVK.”