Wij zijn:

ContentBeat =

Een full-service communicatiebureau, gespecialiseerd in het ontwikkelen van slimme content-marketingstrategieën. We werken customer-centric, vanuit customer journeys, altijd gericht op resultaat, op conversie met content.

Klantverdeling

BUSINESS TO BUSINESS
BUSINESS TO CONSUMER
BUSINESS TO EMPLOYEE
VARIOUS

Oprichter en werkwijze

ContentBeat is in 2016 opgericht door Fred van Gelder die daarvoor algemeen directeur was van het HeadOffice, toen het grootste content-marketingbureau van Nederland. Hij is ContentBeat gestart vanuit de ambitie om zijn opdrachtgevers te helpen om tot een autoriteit uit te groeien, door met de juiste boodschap, op het juiste moment, via de juiste kanalen, de juiste doelgroep te bereiken. Daarvoor heeft hij een methode ontwikkeld die uit 7-stappen bestaat:

  1. Analyse
    (positionering, doelgroepen, gap-analyse, mediakanalen, content-analyse, opstellen van een content-mission-statement)
  2. Ontwikkeling
    (content-waardepropositie, content-pijlers, kanaal-ecosysteem)
  3. Uitwerking
    (volgens de fases van de storytelling formule)
  4. Contact-strategie
    (contactschema met CTA’s volgens het kanaal-ecosysteem)
  5. Meetplan
  6. Content-kalender
  7. Productie en plaatsing

We werken of hebben gewerkt voor:
Albert Heijn, Ahold, AKZO, Amvest, Arcadis, Audi, Batavia Stad, Canon, CBI, Carglass, Douglas,
DTZ Zadelhof, E.ON, Etos, Gall&Gall, Gem. Amsterdam, Heineken, IKEA, KLM, KVK, KIA, KNHB, Lexus,
Mercedes (8 landen), Monuta, NS consumenten en zakelijk, NS Internationaal en NS Stations, Peugeot, Pon,
Porsche, PostNL, Sawadee Reizen, Schüco Nederland, Schüco Global Services, St. Philadelphia, Sunweb, Tergooi Ziekenhuis, TNO, Toyota, Van Lanschot Bankiers.