contentbeat.nl
  • Home
  • Referenties
  • Over ons
  • Blog
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • Menu Menu

    NS Deur tot deur: contact- en kanaalstrategie

    Publicatie: 2020 / Klant: NS Consumenten / Onderdelen: strategie

    Wat de klant nodig had

    Een methode om bezoekers de salesfunnel in te begeleiden, kwalitatieve leads te genereren die bereid zijn om deur tot deur met de diensten van NS te reizen. De deur tot deur-diensten van NS omvatten naast de trein ook de OV-fiets, de ZoneTaxi, GreenWheels en het aanvullende OV.

    Onze aanpak

    ContentBeat heeft voor NS Deur tot deur de ContentMarketingStrategie en bijbehorende content-concepten ontwikkeld. Van daaruit konden we vervolgens de contactstrategie opstellen voor elk concept, compleet met alle calls to action (CTA’s) die nodig zijn om de doelgroep de funnel in te begeleiden. Daarnaast hebben wij een kanaalplan opgesteld, dat aangeeft via welke mediakanalen en met welke teaser-content het websitebezoek wordt gegenereerd. Zo wordt een contentstroom op gang gebracht die geheel volgens de lean werkmethode steeds verder kan worden verfijnd.

    7

    touchpoints

    Meer over dit project

    Het meetplan dat we hadden gemaakt, vormde het uitgangspunt voor de contactstrategie. De stappen die we daarbij steeds volgen zijn: bewustwording, interesse & inspiratie, twijfel wegnemen, adviseren & ondersteunen en begeleiding met de aankoop om herhalingsaankopen te stimuleren. Dit alles volgens de content-jaarkalender, om een continue stroom van leads op gang te houden.

    23

    calls to action

    Contentvormen

    Tekst (short en long copy), beeld, video. Social teasers in tekst, beeld en video

    Mediakanalen

    Google, Facebook, LinkedIn, YouTube, Affilates, Branded content, NS.nl, NS app, Nieuwsbrieven, Narrowcasting, NSfavourites, Spoor magazine

    Klant aan het woord

    Anton Riemersma (Campagne Manager – NS)

    “ContentBeat hanteert een unieke aanpak op het gebied van content en content-marketing, waarbij ze gebruik maken van zeer handige formats en heldere personas. Hierdoor sluit de content in de gehele customer journey aan op de juiste doelgroep. De strategie die zij voor ons hebben ontwikkeld is een helder en goed doordacht plan wat als basis dient voor de inzet van content. De concepten zijn creatief en out of the box, waardoor de impact groot kan zijn. En de contactstrategie is zeer uitgebreid en toegespitst op de voor ons bruikbare kanalen”.

    Op zoek naar een strategie
    of slimme content-oplossingen?

    Neem contact op en laat je verrassen.

    Klik hier

    Op zoek naar content-nieuws
    en inspirerende cases?

    Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief.

    Klik hier
    © Copyright - contentbeat.nl - Enfold WordPress Theme by Kriesi
      Schüco High End Residential: Content-MarketingStrategieKVK.nl: productie video Handelsgeest
      Scroll naar bovenzijde
      Cleantalk Pixel