Introductie van een nieuw merk

In de green construction materials market

De Klantvraag

Projectomschrijving

SINH Build, een merk van Withindia Building Solutions, zocht een manier om een innovatief en duurzaam bouwmateriaal in de markt te zetten. Gewenste positionering: key importeur en autoriteit op het gebied van Magnesiumoxide bouwmaterialen en gerelateerde innovatieve bouwmaterialen. De voordelen van het toepassen van deze materialen moest duidelijk worden bewezen in vergelijking met de gebruikelijke materialen. En er moesten natuurlijk leads worden geworven.

Onze oplossing

Aanpak

Samen met SINH Build hebben we ons (met empathie mapping en persona ontwerp) op het identificeren van de juiste doelgroepen gericht. Met deze doelgroep in gedachte hebben we vanuit de storytelling formule Hero’s Journey een centrale verhaallijn ontwikkeld en is er een planning gemaakt voor contentproducties. Gedacht vanuit de agile werkwijze was het doel om na een eerste proof of concept door te pakken en de strategie verder uit te werken.

DOEL

SINH Build in de markt zetten als hét merk voor innovatie expert op het gebied van magnesiumoxide bouwmaterialen en het werven van leads.

STRATEGIE

Consultative selling. Contact met de doelgroep wordt gelegd via content met insights en informatie over het gebruik van de genoemde bouwmaterialen en innovaties.

MEDIA-KANALEN

Blogs, Blogs, website, LinkedIn, Twitter en platformen en fora voor architecten en aannemers. Offline vooral gericht op bezoeken van en deelnemen aan beurzen.

RESULTATEN

Een proof of concept dat het merk Sinh Build als autoriteit wordt gezien op haar domein en ruim voldoende en kwalitatief goede leads heeft opgeleverd die zijn uitgegroeid tot waardevolle klanten.

Wat viel op aan de samenwerking met ContentBeat?

De aanpak van ContentBeat is in mijn optiek bijzonder prettig en effectief. Er is secuur gekeken naar ons bedrijf en persoonlijke wensen. De aanpak en ontwikkelde strategie heeft mooie klanten opgeleverd en het heeft ons overtuigd om verder te gaan op de ingeslagen weg en om content marketing zelf te implementeren in de organisatie.

Wat betekent het resultaat voor jullie

Het resultaat is dat wij als organisatie, zowel nationaal als internationaal worden gezien als een autoriteit op het gebied van magnesiumoxide bouwoplossingen. Onze (online) zichtbaarheid is vergroot en dit heeft geleid tot een groei in het aantal kwalitatieve goede leads waarmee interessante sales-trajecten zijn opgestart die van enorme toegevoegde waarde zijn voor onze organisatie. Wij zijn er op deze wijze in geslaagd om ons merk duidelijk neer te zetten en onze toegevoegde waarde, visie en missie beter door te vertalen naar onze potentiële klanten.

Hoe gaan jullie nu verder

Wij hebben met de mooie basis die ContentBeat voor ons heeft gelegd nu de mogelijkheid om deze content-marketingstrategie verder uit te breiden. Hierbij zullen wij met de ontwikkelde strategie ons merk verder kunnen verankeren en onze internationale groei ambities in Europa en zelfs daarbuiten kunnen realiseren. Wij kunnen SINH™ nu als een sterk merk introduceren in voor ons nieuwe markten.

Wil je eens van gedachten wisselen over een soortgelijke aanpak voor jouw organisatie? We komen graag bij je op bezoek om de mogelijkheden te bespreken