Laadgeneratie en leadnurturing strategie

Gehoorschade preventie gericht op HR/HSE managers

De Klantvraag

Projectomschrijving

laura-van-deelen-1Laura van Deelen, CEO van HearOn stond voor een drietal uitdaging. Eén, haar social venture HearOn in de markt te zetten. Twee, een door LUMC, AMC en de Nationale Hoorstichting ontwikkelde online hoortest lanceren. Drie, een klantdatabase opbouwen,  leads genereren en klanten werven voor de HearOn online hoortest.

Onze oplossing

Aanpak

Gedurende 3 maanden werkten we 2 dagen per week intensief samen met het HearOn team, vanuit hun kantoor in Den Haag. We concentreerde ons op 3 thema’s.

  1. Doelgroepanalyse (empathiemapping, profielen bouwen en persona relatiemodel ontwikkelen).
  2. Ontwikkeling van een content-sweetspot, een centrale storyline en ontwikkeling van een media-kanalenplan.
  3. Ontwikkelen van een leadgeneratie strategie.

DOEL

In contact komen met HR/HSE managers van bedrijven waar werknemers aan lawaai worden blootgesteld en hen informeren over de HearOn hoortest.

STRATEGIE

Consultative selling; content met een oplossing. De doelgroep ervaart een aantal pains en gians rondom gehoorschade preventie. Door die te benoemen met behulp van storytelling, cases te behandelen, tips en advies te geven en een tools aan te reiken om aan de wettelijke verplichtingen te voldoen, werd contact gelegd met de doelgroep waaruit waardevolle leads en klankafspraken kwamen.

MEDIA-KANALEN

Blog, website, LinkedIn, Facebook, Twitter en discussiesplatformen en fora rondom gehoorschade, preventie en interventie. Organiseren van (kleinschalige) events rondom deel-thema’s binnen gehoorschade preventie.

RESULTATEN

Een gevulde database met kwalitatief goede leads waaruit direct klankgesprekken volgende en een database met potentiële leads die via nurturing werden bewerkt totdat ze ‘rijp’ waren voor een sales-gesprek.

Wat viel op aan de samenwerking met ContentBeat?

De mensen van ContentBeat zijn waardevolle adviseurs en betrokken doeners. Met hun expertise en brede werkervaring in marketing en communicatie hebben we in korte tijd ons marketing en sales gebouw neergezet. Van de eerste strategie sessie, tot de launch met onze eerste afnemer. We werken met erg veel plezier met ContentBeat.

Wat betekent het resultaat voor jullie

ContentBeat heeft ons geholpen de meest effectieve weg te vinden naar onze klanten.  We zijn erg blij met het resultaat en kunnen de aanpak van ContentBeat van harte aanbevelen.

Hoe gaan jullie nu verder

De afgelopen periode heeft ContentBeat het HearOn-team intensief gecoacht en goede resultaatgerichte content voor ons gemaakt. Content-marketing heeft inmiddels een centrale plaats in onze organisatie en marketingstrategie. Wij zijn klaar voor de toekomst!

Wil je eens van gedachten wisselen over een soortgelijke aanpak voor jouw organisatie? We komen graag bij je op bezoek om de mogelijkheden te bespreken