Boskalis

Offshore Energy Division

De Klantvraag

Projectomschrijving

Edward Legierse Director Marketing. Op verzoek van de Marketing Communicatie afdeling van de Offshore Energy divisie van Boskalis hebben wij een voorstel ontwikkeld voor ‘Content Marketing’. In dit voorstel is een pilot voor ‘Offshore Wind’ uitgewerkt waarbij de nadrukt ligt op de ontwikkeling van een blog-website waarin kennis en ervaring op het gebied van het installeren van fundaties van windturbines wordt gedeeld met diverse doelgroepen.

Onze oplossing

Aanpak

We hebben voor de uitwerking van de waarde-propostie het Canvas model gebruikt. Met behulp van vragenlijsten en interviews is samen met de marketingafdeling een aangescherpte waarde propositie opgesteld. Deze gaf belangrijke input voor de content marketing strategie, die via een aantal sessies en workshops samen met de marketingafdeling tot stand kwam en kon worden uitgewerkt tot een operationeel plan.

DOEL

Een uitgewerkt plan van strategie naar operatie tot organisatie, aansluitend op de bestaande marketing strategie en activiteiten.

STRATEGIE

Via storytelling de kennis en kunde van Boskalis onder de aandacht brengen bij de verschillende doelgroepen en stakeholders.

MEDIA-KANALEN

Bestaande kanalen zoals trade shows, brochures, Horizons magazine uitbreiden met content platform, LinkedIn en TED like events.

RESULTATEN

Een uitgewerkte pilot voor Offshore Renewable Energy.

Wat viel op aan de samenwerking met ContentBeat?

De mensen van ContentBeat zijn ervaren adviseurs op het gebied van content marketing. Zij begrijpen snel de ‘big picture’, houden bestaande visies en methoden tegen het licht en presenteren verrassende alternatieven.

Hoe gaan jullie nu verder

We zullen onderdelen van het content marketing plan gaan gebruiken in ons communicatieplan voor volgend jaar. Vervolgens zullen we resultaten evalueren.

Wil je eens van gedachten wisselen over een soortgelijke aanpak voor jouw organisatie? We komen graag bij je op bezoek om de mogelijkheden te bespreken

Wat betekent het resultaat voor jullie

Naast een nieuwe aanpak voor content marketing heeft ContentBeat ons geholpen met een waarde propositie voor Boskalis in de offshore markt. Deze propositie wordt nu in onze communicatie activiteiten doorgevoerd.