Merkpositionering & merkwaarden:

Onze aanpak

In het hart van je publiek

Of je je nu richt op de consumentenmarkt of op de zakelijke markt: je publiek laat zich voor een belangrijk deel leiden door het gevoel dat ze bij je merk hebben. Je moet daarom niet alleen hun hoofd bereiken, maar vooral ook hun hart.

Jouw merk in associaties vertaald 

Een merk krijgt betekenis door de associaties die erbij opkomen, zoals veiligheid, betrouwbaarheid, sportief, innovatief, authenticiteit. Die associaties moet je vertalen naar verhalen en proposities waardoor je publiek naast een positief gevoel ook het gevoel heeft dat je merk echt bij hen past. Onze storytelling-formule ‘Hero’s Journey’ is een geschikte methode om die merkassociaties in de verschillende fases van de klantreis via verhaallijnen tot leven te brengen.

Van associaties naar formats

We hebben veel ervaring om jouw merk en jouw merkassociaties via een contentstrategie te vertalen naar formats, zodat het juiste verhaal, aan de juiste doelgroep, op het juiste moment, via het juiste medium wordt aangeboden. Via de formats (creatieve vertalingen van de content-strategie) komen de merk-associaties tot leven en kunnen ze doordringen tot het hoofd en het hart van je klanten. Door de formats over een langere periode en consistent in te zetten, neemt de herkenbaarheid en de overtuigingskracht van je merk steeds verder toe.

Waar sta je met jouw merkpositionering & merkwaarden? Meld  je aan voor onze merkwaarden-QuickScan!