Storytelling & contentstrategie

Onze aanpak

Niet schrikken, maar jij bent niet de held!

Dat zijn je klanten! Zij zijn de held in jouw verhaal. Jouw rol is die van facilitator en mentor. Daarom is het belangrijker dan ooit dat je duidelijk voor ogen hebt wie je publiek is en wat zij denken, voelen, horen, zeggen en doen. Kan je doelgroepomschrijving wel een update gebruiken? Dat doen wij voor je met behulp van onze empathy maps, waaruit we profielen ontwikkelen. Die profielen plotten we in een persona-relatiemodel, waardoor we niet alleen een duidelijk profiel hebben van je communicatiedoelgroep, maar ook alle relaties en beïnvloeders in kaart brengen.

Customer centric: het draait om hun pains en gains 

De pains en gains van je klant staan centraal en die moeten we eerst ‘matchen’ met wat jij wilt communiceren. Inspelen op hun wensen en verlangens, daar draait het om. De match tussen wat jij wilt vertellen en wat je klant wilt horen is wat wij onder de content-sweetspot verstaan. Het is de kern van jouw verhalen en de toegang tot het hart van je klanten.

Uiteindelijk komt het hierop neer:

Dat het juiste verhaal, voor de juiste doelgroep, op het juiste moment, via het juiste medium wordt aangeboden. Via formats (een creatieve vertaling van de content-strategie) komen jouw merk-associaties tot leven, dringen je door tot het hoofd en het hart van je klanten en ontstaat er een relatie.

Wil je weten wat storytelling voor jouw merk kan doen? Boek hier een Storytelling QuickScan