content marketing teams 2016

Hoe gaan Content Marketing Teams zich Ontwikkelen in 2016

Hoe organiseren merken hun teams om maximale ROI uit content marketing te halen? Vorige jaar heeft Cisco meer dan 100 marketing mensen ontslagen. Dit jaar zijn ze aan het reorganiseren en nemen ze 200 content marketing mensen aan. Het is niet alleen een verandering in hun marketingtactiek maar ook een poging om zich vanaf nu volledig op storytelling te gaan richten.

How Content Marketing Teams Are Evolving in 2016
Dit is een samenvatting van het oorspronkelijke artikel dat op 6 oktober 2016 verscheen op Contently.com, door Erin Nelson.

Er zijn meer merken die deze verandering aan het maken zijn. General Mills, Zappos en Basecamp worden ook genoemd. Content is een integraal onderdeel geworden van de merkervaring in elke industrie.

Multimedia- Online video

Een van de grootste media trends vandaag is video. Naar verwachting zullen Amerikanen in 2018 gemiddeld 75 uur online video per dag kijken.

Video kijkgedrag VS 2018

We zien hoe bedrijven zoals JPMorgan Chase en Marriott Hotels, zelfs nieuws-kamers inrichten waar ze zeer ervaren media mensen aan het werk zetten met content marketing. Zo zijn bij Marriott een voormalig Disney man en een voormalig CBS man bezig met een eigen TV show, een korte film en zelfs al een proefje met virtual reality.

Niet alleen in de B2C markt zien we deze ontwikkelingen, maar ook zeker in B2B. Het elektronisch patiëntendossier-softwarebedrijf Athenahealth heeft een videoshow en een magazine. De show word door voormalig TV producenten gerunt. Het doel? Brand awareness en autoriteit verhogen.

Freelance teams

Naarmate content marketing steeds populairder wordt, versterken veel merken hun inhouse team met creatief talent van buitenaf. Zo huurt Coca-Cola regelmatig journalisten in voor het online magazine Coca-Cola Journey.

 

 

Door in te tappen op een netwerk van content marketing professionals, kunnen merken een breder scala aan onderwerpen beter behandelen voor een fractie van wat het zou kosten wanneer ze mensen vast in dienst zouden nemen. Dit is een steeds populairder wordende manier om inhouse content marketing teams uit te breiden.

Waarom vinden we dit artikel relevant?

Ook in Europa en Nederland neemt content marketing een steeds grotere vlucht. Bedrijven weten vaak niet hoe ze snel genoeg een content marketing team op poten moeten zetten. Er komt namelijk veel bij kijken. Organisatie aan de ene kant, maar ook toegang tot creatief talent.

In de VS lopen ze op dit front vaak iets vooruit, maar het duurt niet lang voordat we ook hier in Nederland een steeds grotere behoefte naar talent gaan zien om interne content marketing teams uit te versterken.
Voorbeelden zoals in dit artikel schetsen een goed beeld van wat er allemaal mogelijk is.

Lees hier het oorspronkelijke en volledige artikel >

 

Hou me op de hoogte van de laatste Content Marketing insights!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *