ContentBeat is een content-marketing netwerkbureau met de beste specialisten voor iedere opdracht.

Resultaatgerichte content is wat we opleveren.

De passie voor ons vak en de ambitie om voor organisaties de beste strategieën, verhalen, concepten en middelen te ontwikkelen, bracht ons samen. Onze wortels liggen in de journalistiek, marketing, communicatie, media en commercie. We hebben voor tal van A-merken gewerkt, zowel BtoB als BtoC én interne communicatie.

Wij brengen de beat in jouw content

PERSOONLIJKE AANDACHT

We pakken elke klus met jou en/of je team op, want alleen dan boek je resultaten. Zo werken we graag bij jou op kantoor, zodat we midden op de werkvloer staan, iedereen makkelijk kunnen spreken, alles horen en snel kunnen schakelen.

STRATEGIE ÉN CREATIE

Effectieve contentmarketing begint voor elk bedrijf en elk merk met een kraakheldere strategie. Onmiddellijk gevolgd door een creatieve en praktische uitvoering in taal, beeld en kanalen. Zo krijg je van ons dus niet alleen een stevig basis, maar ook meteen een uitwerking waar je echt wat aan hebt.

VERBEELDING

Wij zijn van nature nieuwsgierig en leergierig. Daarom is iedere vraag en iedere branche welkom bij ons. Ons inlevingsvermogen is eindeloos; onze verbeelding stelt ons in staat om op elke vraag een passende oplossing te geven.

ONTZORGEN

Het laatste dat je wilt, zijn zorgen over je contentstrategie, je kanalen, je visual identity en de contentproductie. Daarom nemen wij die allemaal volledig uit handen van je en zorgen ervoor dat de klus altijd volgens afspraak wordt geklaard.

ENTHOUSIASME

Onze passie voor rake content bracht ons samen en dat enthousiasme brengen we graag op iedereen binnen jouw team over. Ook bij jouw stakeholders als dat nodig mocht zijn; wij helpen je de boodschap over te brengen, zowel intern als extern.

ALTIJD AGILE

Tijd is geld en resultaten staan voorop in onze snel veranderende maatschappij. Een lean en agile werkproces is daarom noodzakelijk om tot resultaatgerichte content te komen.

We hebben een persoonlijke stijl en bijzonder visie op content-marketing. Wil je er meer over weten?

Over Fred

Founding Partner en strateeg. Vanuit passie voor het vak en de ambitie om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling ervan, heb ik Content Beat opgericht. Daarvoor was ik managing director voor Head Office NL, het grootste content-marketingbureau van Nederland en onderdeel van Sanoma. Daarnaast ben ik actief geweest als bestuurslid van de brancheorganisatie Platform Content en de Leerstoel Content Marketing aan de Universiteit van Amsterdam.

Klanten waarvoor ik heb gewerkt zijn: Albert Heijn, Ahold, AKZO, Amvest, Arcadis, Audi, Batavia Stad, Canon, CBI, Carglass, Douglas, DTZ Zadelhof, E.ON, Etos, Gall&Gall, Heineken, IKEA, KLM, Kamer van Koophandel, KIA, KNHB, Lexus, Mercedes Benz, Monuta, Peugeot, Pon, Porsche, PostNL, Sawadee, St. Philadelphia, Sunweb, Tergooi Ziekenhuis, TNO, Toyota, UWV, Vacance Select, Van Lanschot Bankiers.

Fascinerend vind ik het digitale tijdperk waarin we leven en de uitdagingen waar we voor staan. Daarin lijkt de ratio belangrijk maar ik denk dat het nog altijd de emotie is die ons regeert en die wordt gevoed door de verhalen die we lezen, horen en zien. Dat is wat ons mensen kenmerkt en wat in hoge mate ons gedrag bepaalt. Daarom is contentmarketing  zo’n betekenisvol en boeiend vak. Het stelt immers verhalen (content) centraal in de communicatie tussen mens en merk waardoor er een emotionele relatie kan ontstaan die voor beide partijen voordeel oplevert.

Over Andrea

Partner en creatief directeur. Op 9-jarige leeftijd maakte ik moodboards én mijn eerste magazine, compleet met verkoopprijs op de cover. Sindsdien doe ik niet anders dan magazines maken, inmiddels zowel in print als online. Ik heb mijn sporen verdiend bij Sanoma Media, waar ik van tekstcoördinator naar hoofdredacteur groeide bij de titels Knip Mode, Libelle en 101 Woonideeën. Al snel breidde ik mijn hoofdredacteurschap uit met meerjarenstrategie, huisstijlen, crossmediale concepten en commerciële samenwerkingen. Zo maakte ik een speciale uitgave van J/M in samenwerking met Sensodyne en hielp ik KPN met het redactioneel vertalen van hun cirkel-campagne.

Na een geweldige periode bij publiekstitels kwam ik in de wereld van custom publishing terecht. Als creative director bij MCP (later iMediate) had ik Boodschappen van Superunie onder mijn hoede, net als Exclusief van Sligro Food Group en toBe van uitvaartvereniging Requiem. Centraal bij al die klanten stond steeds: hoe kunnen we klanten aan ons binden en blijven boeien middels waardevolle content? Tekst, beeld, geluid, beweging en socials moeten daarin harmonieus met elkaar samenwerken om een optimale contentbeleving voor de klanten te bieden.

Ik heb gewerkt voor o.a. Libelle, 101 Woonideeën en Vereniging Eigen Huis en de volgende klanten: Blokker, Cook & Co, Leen Bakker, Media Markt, PLUS Retail, Sligro Food Group, Superunie (magazine Boodschappen) en Wegter.

Over onze medewerkers

ContentBeat is een netwerkbureau, wat wil zeggen dat wij met een grote groep van freelance specialistenwerken. Voor elk project bekijken wij welke specialisten het beste geschikt zijn voor jou, je wensen en klanten. Denk aan copywriters, designers, fotografen, camjo’s, data-analisten en online wizards. Zo ben jij altijd verzekerd van het beste team voor jouw branche.

We zijn benieuwd naar jouw verhaal en jouw contentvraag! Laten we persoonlijk kennismaken.