9 Acties voor Content Marketeers, Direct Doen!

9 Acties voor Content Marketeers, Direct Doen!

Ken je dat gevoel dat je lekker bezig bent, doorgaat en doorgaat totdat je opkijkt, je omdraait en ziet dat je helemaal alleen bent. Wat blijkt, je hebt iedereen onderweg verloren omdat je steeds een klein beetje van je koers bent afgeweken. Zo ben je uiteindelijk iedereen kwijtgeraakt.

Laatst las ik een artikel van Joe Pulizzi dat dit gevoel opriep en waarvan ik direct dacht, dit moet ik met anderen delen. Maar tussen het lezen en het idee om te delen, gooide de waan van de dag roet in het eten.  Maar gelukkig zijn er bookmarks en kan ik dit blog nu alsnog met jullie kan delen.

9 Actions Content Marketers Need to Do Right Now
Dit is een samenvatting van het oorspronkelijke artikel dat op 15 juni 2016 verscheen op Contentmarketinginstitute.com, door Joe Pulizzi.

Hoe blijf je koersvast en zorg je dat de uitvoering in lijn blijft met de strategie?  Om dat te waarborgen moet je volgens Joe Pulizzi jezelf steeds de volgende vragen stellen:

  1. Is je content werkelijk onderscheidend en vertel je wel een verhaal?
  2. Ben je consistent in je distributiekanalen? Publiceer je je nieuwsbrief, je blog etc. steeds op hetzelfde moment?
  3. Neem je nieuwsbrief eens onder de loep. Is die echt van toegevoegde waarde of is het een verlengstuk van je salespitch en kan het zelfs als spam worden ervaren?
  4. Is het gedrag van je abonnees op je nieuwsbrief anders dan die van anderen in je database?
  5. Kies je wel voor de doelgroepen die het meest waardevol voor je is? Niemand heeft de middelen om met content marketing alle doelgroepen goed te bedienen.
  6. Stimuleer je je medewerkers wel genoeg om e-mail abonnees te werven? Koppel er eventueel incentives aan vast.
  7. Overleg en stem je wel regelmatig genoeg af met je customer service en sales team?
  8. Heb je de activiteiten van je belangrijkste concurrenten goed in kaart gebracht? Betrek in dit overzicht ook de belangrijkste mediakanalen, bloggers en influencers.
  9. Blijf vooruitkijken, volg ontwikkelingen op de voet en implementeer ze in je organisatie en processen. Dit ligt nogal voor de hand maar het is alleen al hard werken om bij te blijven.

 

 

Naast de vragen van Joe Pulizzi wil ik nog 2 vragen toevoegen waarvan ik vind dat je die altijd aan jezelf moet stellen om een content publicatie te beoordelen:

  1. Voldoet de content aan de gedefinieerde sweetspot?
  2. Welke ‘call to action’ (CTA) streef je na met deze content publicatie?

Deze 2 vragen en de 9 van Joe, zorgen ervoor dat je bewust blijft van de uitgezette koers, je daaraan houdt en in contact blijft met je doelgroep.
Als je het hele artikel van Joe Pulizzi wilt lezen klik dan hier > 

 

Hou me op de hoogte van de laatste Content Marketing insights!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *